Familie med pc

Ofte stilte spørsmål om netthandel

Her finner du svaret på vanlige spørsmål vi har mottatt fra deg som handler på www.apotek1.no 

Finner du ikke svar på det lurer på kan kundeservice netthandel kontaktes her: kundeservice.nettapotek@apotek1.no

  • Kontakt kundeservice her

    Kundeservice netthandel kan kontaktes på kundeservice.nettapotek@apotek1.no .

    Trenger du å komme i kontakt med oss angående noe som ikke har med netthandel å gjøre finner du informasjone om hvordan her: slik kommer du i kontakt med oss.

  • Hvordan kan jeg betale for det har kjøpt?

    Betalingsmåter: 

    All betaling foregår via Nets (tidligere BBS), noe som sikrer trygge betalingstransaksjoner. Betalingsinformasjon lagres ikke på www.apotek1.no. Vi har flere ulike betalingsalternativer.

    VISA, MasterCard og Maestro
    Kjøpesummen vil bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes fra oss.

    Klarna Faktura
    Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen. Handler du på vegne av en bedrift kan bedriftens organisasjonsnummer benyttes. Fakturaen har 14 dagers forfall fra den datoen varen sendes fra oss. Faktura sendes til din oppgitte e-post adresse automatisk når varen sendes fra oss.

    Kontakt Klarna dersom du har spørsmål angående Klarna Faktura.

    Når pakken din er klar for utsendelse, trekkes beløpet som ble reservert ved bestilling eller du får tilsendt en faktura på e-post fra Klarna. Dersom vi ikke kan levere alt du har bestilt kan vi trekke et beløp som er lavere enn det reserverte beløpet eller endre din faktura. Du vil bli informert om eventuelle mangler ved bestillingen din.

  • Kan jeg bruke gavekort i nettbutikken?

     Gavekort kan kun benyttes i våre apotek og ikke i nettbutikken.

  • Er varen på lager?

    Alle varer som er tilgjengelige for salg er på lager, dette sjekker vi før du betaler for varene. 

    Noen varer kan av ulike årsaker ikke selges i vår nettbutikk, kontakt kundeservice nettapotek eller ditt nærmeste Apotek 1 dersom varen du ønsker å kjøpe er merket med "ikke tilgjengelig".

  • Er priser og tilbud de samme i nettbutikken og i et apotek?

    Prisene hos nettbutikken til Apotek 1 vil kunne avvike noe fra prisene i apotekene til Apotek 1.

    Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalpris for varer og frakt vil fremkomme før betaling gjennomføres. 

    Vi tar forebehold om prisendringer som følge av endrede priser hos våre leverandører eller av andre årsaker. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunktet, og som ikke skyldes feil, får ikke tilbakevirkende kraft.

  • Hvorfor vises ikke rabatten?

    I perioder har vi tilbud på utvalgte produkter, for eksempel 3 for 2 eller 2 for 1. Legg det totale antallet varer du ønsker i handlekurven og prisen på den rimeligste varen trekkes automatisk fra før du betaler. Du ser rabatten helt på slutten av kjøpsprosessen i oppsummering før betaling.

    Rabattkoder må skrives inn i riktig felt før betaling. Merk at noen rabattkoder har begrenset gyldighetsperiode.

  • Hvorfor kan jeg ikke kjøpe så mye jeg vil av legemidler uten resept?

    Norsk regelverk tillater fra 1.januar 2010 å sende reseptfrie legemidler til privatpersoner over hele landet. For flere av disse legemidlene gjelder det begrensninger i hvor store mengder du kan kjøpe. Du kan kjøpe én pakning beregnet til voksne og én pakning beregnet til barn av disse produktene hos oss. For spørsmål kontakt www.apotek1.no's kundeservice
    Les alltid det vedlagte pakningsvedlegget før du bruker legemidler.
    Vær også oppmerksom på at legen kan ha forskrevet legemiddelet til annen bruk eller med annen dosering og bruksanvisning enn det som står beskrevet i pakningsvedlegget.

    Du kan melde bivirkninger på legemidler selv til Statens Legemiddelverk. Meldingen sendes inn anonymt og du vil ikke bli kontaktet i ettertid. Dersom du har opplevd bivirkninger av andre typer produkter eller av andre årsaker ikke kan benytte deg av meldeskjemaet kan meldingen sendes til riktig sted via helsepersonell. Ta kontakt med din fastlege eller et av våre apotek.

  • Kan jeg kjøpe produkter på resept på nett?

    Ja, det kan du. Ved å logge inn via menypunktet "Har du resept?" kan du få tilgang til dine resepter og hvilke produkter som kan kjøpes på reseptene. Se også mer informasjon her.

  • Kan jeg endre min bestilling?

    Dersom du ønsker å endre din bestilling må du kontakte www.apotek1.no's kundeservice snarest og før varene blir sendt fra oss. Du har ellers 14 dagers angrerett fra du mottar varene dine.

    Merk at vi ikke har mulighet til å tilføye varer til en gjennomført bestilling. Dette skyldes at vi ikke kan øke ordrebeløpet ut over det du har godkjent da kjøpet ble inngått.

  • Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse, hva gjør jeg?

    Du får beskjed fra oss når vi har mottatt bestillingen din og når varene er klare for utsendelse. Når vi mottar din bestilling, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekreftelse. Les nøye gjennom bekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen din.
    Vi sender deg også en e-post med endelig leveringsbekreftelse når pakken din er klar for utsendelse. Varene vil vanligvis sendes samme dag som du mottar leveringsbekreftelsen. Dersom du har valgt pakke som leveringsalternativ vil du også få tilsendt en lenke med sporingsinformasjon.

    Kontakt kundeservice dersom du har bestilt noe fra oss og du ikke har fått en ordrebekreftelse.

  • Bedriftskunde? Her finner du aktuell informasjon.

    Bedrifter er hjertelig velkomne til å handle hos www.apotek1.no. Vi har ikke en egen innlogging for bedriftskunder. Etter å ha lagt varene dere ønsker i handlekurven, skriv inn mobilnummeret til kontaktperson eller bestiller. Rett eventuelt opp opplysningene som fylles inn automatisk til firmanavn og ønsket leveringsadresse.
    Klarna Faktura kan benyttes til betaling.

    Merk at Bedriftskunder, spesielt kommunale, kan være vanskelige å kontrollere for Klarna. Kontakt kundeservice for informasjon dersom dere får beskjed om teknisk feil.

  • Må jeg opprette en brukerkonto for å handle?

    Du kan bestille varer hos www.apotek1.no uten å registrere deg som kunde. Du må likevel oppgi både mobilnummer, navn, e-post- og leveringsadresse slik at vi får sendt deg både det du har bestilt og nødvendig informasjon vedrørende bestillingen din. Du vil ikke lagres som en aktiv kunde.

    Ved å registrere deg som kunde har du mulighet til å opprette flere leveringsadresser på din konto. Du vil også få oversikt over tidligere bestillinger. Det koster ikke noe å registrere seg hos oss.
    Dersom du registrerer deg som kunde vil opplysningene om deg ikke bli solgt videre til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Unntatt er påkrevd informasjon til offentlige myndigheter.

  • Hvilken informasjon lagrer dere om meg?

    Vi samler inn og oppbevarer loggdata om hvilke sider som besøk for å forbedre handleopplevelsen på www.apotek1.no. Dette gjøres anonymt og kan ikke spores til enkeltkunder. Du kan lese mer om dette her