Kartonger med ansikt

Retur, angrerett og reklamasjon

Her finner du informasjon om retur, angrerett og reklamasjon ved kjøp på www.apotek1.no

Kontakt kundeservice dersom du ikke finner svaret på ditt spørsmål her.

 

  • Kan jeg bytte en vare kjøpt i nettbutikken til Apotek 1 hos et apotek?

    Dersom du ikke ønsker varen kan du benytte deg av angreretten, den gjelder i 14 dager etter at du har mottatt varen.

    Du kan benytte deg av angrerett enten ved å sende varene i retur til oss eller ved å returnere varene i et av våre apotek. Husk angrerettskjema og ordreseddel. 

  • Jeg bestilte akkurat noe, men trenger det ikke likevel. Kan det avbestilles?

    Alle bestilllinger gjort på www.apotek1.no er bindende. Du kan benytte deg av angreretten hvis du ikke ønsker det du har bestilt.

    Angrerett gjelder ikke legemidler eller medisinsk forbruksmateriell.

    Kontakt kundeservice hvis du har spørsmål rundt dette.

  • Jeg angrer på kjøpet, hvordan kan jeg returnere de varene jeg ikke ønsker?

    Angrer du på hele eller deler av kjøpet ditt har du mulighet til å benytte deg av angreretten. Angrefristen er 14 dager etter at du har mottatt varen. Benytt angrerettskjema du har mottatt sammen med varene eller kontakt www.apotek1.no's kundeservice. Det du angrer på må sendes tilbake til oss innen angrefristen er utløpet og må være i like god stand som da du mottok varen. Du må betale returforsendelsen selv.

    Returadresse er: 

    Apotek 1 Gruppen AS - Nettapoteket
    Postboks 243
    1471 Lørenskog

    Vi tilbakebetaler både det du betalte for varen og det du betalte for frakt da varen ble sendt til deg. Tilbakebetaling av fraktkostander gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetalingen skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg.
    Angreretten gjelder ikke:
    • dersom varen er ødelagt eller av andre årsaker ikke kan returneres i samme stand som da du mottok den
    • dersom varen er uavhentet og returneres til selger

    Se angrerettloven for flere detaljer.

  • Jeg har mottatt en ødelagt vare - hva gjør jeg?

    Hvis du oppdager en feil eller mangel ved varen må du innen rimelig tid kontakte www.apotek1.no's kundeservice og reklamere på varen. Det samme gjelder dersom du har fått noe annet enn det du har bestilt. Det er fint hvis du merker e-posten med "Reklamasjon" eller "Mottatt feil vare" og sender oss bestillingsnummer og ditt telefonnummer slik at vi raskt kan hjelpe deg. Bestillingsnummeret finner du i e-posten med leveringsbekreftelsen.
    Hvis vi ønsker varen i retur vil du få tilsendt en returseddel slik at vi betaler for returporto.
    Vi henviser for øvrig til forbrukerkjøpsloven.

  • Jeg glemte å bestille en vare - kan dere hjelpe meg?

    Vi ikke har mulighet til å tilføye varer til en gjennomført bestilling. Dette skyldes at vi ikke kan øke ordrebeløpet ut over det du har godkjent da kjøpet ble inngått.

  • Gebyr for uavhentede bestillinger

    Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og ikke gir oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angrerett vil pakken returneres til oss. Du vil da bli belastet for 300 kr for små sendinger og 600 kroner for store sendinger. Gebyrene dekker fraktkostnader og våre administrasjonskostnader. Gebyrene vil likevel aldri kunne overstige det du har betalt totalt.